Werfcommunicatie voor City2, het grootste winkelcentrum in Brussel

De komst van nieuwe winkelcentra, de evolutie van winkelgewoontes en de ontwikkeling van nieuwe technologieën veranderen de retailsector voortdurend. AG Real Estate besloot in functie van deze evoluties, het grootste winkelcentrum in het centrum van Brussel, City2, grondig te renoveren. Dat wordt zo nog meer een plek om te winkelen, te wonen, ervaringen uit te wisselen, te vergaderen, te ontspannen en te genieten. AG Real Estate, de eigenaar van het winkelcentrum, vond in Connect een partner om samen met hen de juiste communicatiestrategie te bepalen én uit te voeren.

Vraag

AG Real Estate besloot om het winkelcentrum niet te sluiten tijdens de werken. De uitdaging van Connect bestond erin om alle stakeholders in elke fase van de werken op de beste manier te informeren.

Aanpak

Aangezien het winkelcentrum geopend bleef, was het cruciaal om te kunnen rekenen op de steun van alle handelaars in het shoppingcenter. Dat vereiste een nauwgezette communicatie gedurende het hele traject. We organiseerden een persconferentie, een infomarkt, openden een showroom en maakten een gesloten Facebookgroep aan voor de handelaars.
Eén van onze medewerkers was tijdens de werken regelmatig ter plaatse om de lijnen tussen de handelaars, de aannemer, de beheerder en de eigenaar kort te houden. Zij werd het vaste aanspreekpunt, volgde de werken op de voet en anticipeerde op mogelijke gevolgen.

We hielden ons niet enkel bezig met de werfcommunicatie. We lanceerden ook de externe communicatie onder het motto ‘Making The New City2 Even More Exciting’ met een ‘selfie-bar’ in ware Manhattan-stijl. Lokale kunstenaars werden betrokken in het project ‘Brussels City Dolls’, een reizende tentoonstelling van 30 mannequins in de mooiste wijken van Brussel. Zo verbonden we het winkelcentrum en het historische centrum met elkaar en we zorgden voor een volledig nieuwe branding van City2. 

Resultaat 

Het winkelcentrum kreeg, naast de renovatiewerken, geleidelijk aan een nieuwe identiteit. De verschillende actoren werden hierover geïnformeerd via sociale media, nieuwsbrieven en informatiemomenten. De werken verliepen vlot mede dankzij de Connect-medewerker die naar de handelaars luisterde, hen informeerde en geruststelde.

Facts & Figures

  • City2 is het grootste winkelcentrum in hartje Brussel met een oppervlakte van 30.000 m2 en meer dan 100 winkels
  • City2 verwelkomt 13.100.000 bezoekers per jaar, zelfs tijdens de werken
  • Brussels City Dolls bracht 30 kunstenaars en professionals samen. De veiling van de werken bracht 32.200 euro op voor het ‘Maison d’enfants Marie-Henriette’

Het winkelcentrum heeft geen enkele keer tijdens de werken de deuren gesloten. Als vast aanspreekpunt volgde ik de werken op de voet en anticipeerde op mogelijke gevolgen.

Julie De Schampheleer, Projectleider bij Connect

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Julie

cases

Interne communicatie voor chemiereus Vynova
Case

Interne communicatie voor chemiereus Vynova

Vynova

Werken aan bedrijvencommunity rond Maastricht Aachen Airport
Case

Werken aan bedrijvencommunity rond Maastricht Aachen Airport

Aviation Valley

Crisiscommunicatieplan voor het grootste scholenbouwproject in Vlaanderen
Case

Crisiscommunicatieplan voor het grootste scholenbouwproject in Vlaanderen

Scholen van Morgen