Met een concrete case als voorbeeld laten we zien welke stappen doorlopen worden. Bij Connect is er bij deze processen altijd extra aandacht voor:

  • Een goede analyse, zowel van het strategische doel als van het creatieve concept. We achterhalen wat het project wil bereiken en wie de doelgroep(en) zijn. Alleen met die basis op zak, kun je komen tot een creatief concept waarmee het doel behaald wordt.
  • Het team dat aan de slag gaat. Bij grote vragen wordt gewerkt in een ‘tandemconstructie’: een team van twee of meer vormgevers. Net wat er nodig is. Soms sluit ook de copywriter aan. Dit team werkt op korte termijn intensief samen. Ze brainstormen, inspireren elkaar (maar ook de adviseurs en copywriter) en komen zo tot de ideeën voor het concept.
  • De beelden die gebruikt worden. Over elk aspect van een creatief concept (van vormgeving, tot copy, tot fotografie) wordt goed nagedacht. Zo zorgen we ervoor dat elk beeld past bij de strategie en bijdraagt aan het behalen van het doel.
  • Een interne check binnen het projectteam van Connect. Pas wanneer dit team (bestaande uit adviseurs én vormgevers) blij is met het creatieve concept, wordt het gepresenteerd aan de klant. De klant krijgt altijd de beste versie te zien.