De vraag
Ondanks dat de verbreding van de A2 is gepauzeerd i.v.m. de stikstofprioritering, staat het Programma MIRT A2 Deil-Vught niet stil. Met een pakket van maatregelen doen de zes partners er alles aan om de drukte op de weg verminderen (alternatief reizen), en de veiligheid en leefbaarheid rondom de A2 te verbeteren. Een flinke klus met veel samenwerkende partijen en verschillende soorten stakeholders. Aan Connect de vraag om de programmabrede communicatie richting zowel de interne als externe stakeholders te blijven uitvoeren.
De aanpak
We werken intensief samen met de programmamanager en zijn onderdeel van het coördinatieteam om de ontwikkelingen van dichtbij te volgen. Als spin in het web zorgen we voor verbinding tussen de verschillende projectleiders, woordvoerders en communicatieadviseurs van de betrokken gemeenten en provincies. We organiseren officiële momenten, periodieke projectleidersoverleggen op locatie, brengen de woordvoerders samen bij belangrijke ontwikkelingen en doen een wekelijkse persscreening. Alle informatie vertalen we naar begrijpelijke communicatie die we in verschillende jasjes gieten. Zo blijft iedereen op de hoogte van de voortgang en de acties.
Het resultaat
Een brede mix aan middelen maakt communicatie richting alle verschillende stakeholders mogelijk. Op de programmawebsite komt alle informatie samen: begrijpelijke infographics, interactieve kaarten en een animatievideo, het laatste nieuws, een Q&A en interviews met partners. Via een periodieke nieuwsbrief met bijna 1000 abbonnees en een LinkedIn- en Facebookpagina houden we geïnteresseerden op de hoogte. En de verschillende partners kunnen eenduidig over het programma communiceren met onze toolkit.