Samen op weg naar een slim, veilig en duurzaam mobiliteitssysteem

Vraag

De grote hoeveelheid aan betrokken partijen, projecten en complexe samenwerkingsverbanden binnen SmartwayZ.NL vraagt om een duidelijke en strategische communicatieaanpak. Daar kwam Connect om de hoek kijken. Ook het zichtbaar maken van visie, plannen en resultaten op korte én lange termijn behoort tot het takenpakket.

Aanpak

Connect ontwikkelde voor ieder SmartwayZ.NL-team een communicatieplan op maat met focus op de doelstellingen en het vermarkten van de slimme mobiliteitsoplossingen. Naast algemene communicatieinspanningen, zoals het versturen van een nieuwsbrief, creëren van socialmediacontent en het schrijven van nieuwsberichten, lanceerde SmartwayZ.NL in 2021 de Groeten uit 2040-campagne. Met het bijbehorende spel werden mobiliteitsprofessionals uitgedaagd met complexe mobiliteitsdilemma's en aangespoord om met elkaar in gesprek te gaan over de mobiliteit van vandaag en morgen. Daarnaast organiseerden we enkele keren per jaar een SmartwayZ.NL On Tour om binnen het netwerk van elkaar te leren en de samenwerkingspartners te inspireren.

Resultaat

De visie, plannen en resultaten van SmartwayZ.NL worden in de kijker gezet bij mobiliteitsexperts binnen de overheden, bedrijven, onderwijsinstellingen en de media. Zo zorgen we er samen voor dat de innovatieve mobiliteitsoplossingen kunnen uitgroeien tot krachtige tools die écht het verschil maken.

©Wim Hollemans in opdracht van SmartwayZ.NL

Mauranne

Meer weten over deze case?