whitepaper

Alles stond toch in de mail?

Het komt in de beste organisaties voor: communicatie die helemaal strop loopt. Het management communiceert via een eindeloze stroom van mails over een grote verandering die op til is. Toch lijkt de informatie maar niet door te dringen. De betrokkenen hebben geen idee waar ze aan toe zijn, het management zelf ziet niet in hoe het de communicatie anders had kunnen aanpakken. Alles stond toch in de mail?

Het is slechts een van de problemen die opduiken bij interne veranderingen in grote organisaties. Diepgaande veranderingen vragen dan ook veel van alle betrokkenen: tijd, energie, het omgooien van denkpatronen en werkwijzen… Zelfs als iedereen achter het einddoel staat, gaat verandering soms gepaard met onzekerheid, stress en frustraties.

Om te vermijden dat die het beoogde resultaat ondermijnen, investeert een organisatie best in een degelijke communicatiestrategie die de verandering begeleidt. Een communicatiestrategie is meer dan een poster hier en een brochure daar. Het is geen frivoliteit of een achterafje. Een goede communicatiestrategie verandert de manier waarop de stakeholders denken of handelen en is dan ook essentieel voor het slagen van een veranderingsoperatie.

Investeren in een communicatiestrategie is met andere woorden investeren in het uiteindelijke resultaat van een verandering.

Met Connect staan we jou hier graag in bij. Connect heeft jarenlange ervaring op gebied van communicatie en change management. Met onze multidisciplinaire teams kunnen we een communicatiestrategie opmaat van jouw veranderingsproject uittekenen én uitvoeren.

Het volledige cahier lezen?

Vul je e-mailadres in en ontvang de downloadlink.

whitepapers

Whitepaper

Participatie en inspraak

Whitepaper

Sustainability: van een noodzaak een opportuniteit maken

Whitepaper

Managen van verandering: communicatie en dialoog als hefboom