Advies en communicatieondersteuning voor Innovatief werkgeverschap

Brabants Besten ondernemers maken zich sterk voor een duurzame en inclusieve economie van morgen. Met hun innovatieve werkgeverschap en bedrijfsvoering zijn zij de koplopers van de Brabantse economie. De provincie Noord-Brabant verbindt hen in een netwerk om zo hun zichtbaarheid te vergroten en kennisdeling te faciliteren. Sinds maart 2020 ondersteunt Connect de provincie Noord-Brabant en dit netwerk met strategische communicatie. Zo gaan we de verbinding aan met andere Brabantse ondernemers en kennispartners.

Vraag

De economie van morgen is duurzaam en inclusief. De ondernemers die erin slagen om succesvol maatschappelijk te ondernemen, leveren hier een belangrijke bijdrage aan. Samen verbeteren zij het arbeidsklimaat. Dit versterkt het aantrekken, ontwikkelen, behouden en benutten van talent in Brabant.

Daarom ondersteunt de provincie het netwerk van deze Brabants Besten, overheden, kennisinstellingen en andere Brabantse mkb’ers. Communicatie is daarbij de linking pin om alle ervaringen en inspiratie met elkaar in verbinding te brengen. Hiervoor investeren we in vernieuwende content op de thema’s betrokken werkgeverschap en de economie van morgen.

Aanpak

De strategische communicatie focust zich op drie pijlers:

  1. Centraal staat de website www.innovatiefwerkgeverschap.nl. We zetten de Brabants Besten ondernemers in de etalage met een ondernemersprofiel en inspiratieverhaal. Daarnaast delen we relevante nieuwsitems, podcasts, publicaties en evenementen. Via de driewekelijkse nieuwsbrief genereren we extra traffic naar de website.
  2. De kracht van LinkedIn. We zoeken ondernemers en kennispartners op via het kanaal waar zij al aan hun professionele netwerk bouwen. Via een openbare bedrijfspagina en besloten werkgroep creëren en delen we relevante content. Daarvoor houden we regelmatig interviews met interessante kennispartners om het Brabantse mkb te inspireren.
  3. We zorgen voor verbinding tussen de Brabants Besten en (kennis)partners via gezamenlijke themabijeenkomsten en gespecialiseerde werksessies. Hier ondersteunen we in de organisatie, en zorgen we voor de opvolging en terugkoppeling van sprekers en actiepunten.

Resultaat

Om informatie, inspiratie en best practices zichtbaar te maken bij andere Brabantse ondernemers en (kennis)partners, gaf Connect de website www.innovatiefwerkgeverschap.nl een update. Met deze frisse look en feel, het plaatsen van interviews met kennispartners en het uitsturen van een driewekelijkse nieuwsbrief, zagen we een stijging in traffic naar de website.

Daarnaast zagen we een stijging in het aantal volgers en het interactiegehalte op LinkedIn door het plaatsen van inspiratieverhalen van onze Brabants Besten ondernemers. We stimuleren kennisuitwisseling binnen en buiten het netwerk door het organiseren van themabijeenkomsten en werksessies. Ondertussen blijven we actuele vraag- en beleidstukken kritisch bekijken en sturen we onze strategie bij waar nodig.

Facts & Figures

  • Het netwerk Brabants Besten telt meer dan 40 mkb ondernemers die koploper zijn op het gebied van Innovatief werkgeverschap en zich sterk maken voor een duurzame en inclusieve Brabantse economie.
  • Anno juni 2022 hebben we al zo’n 50 interviews afgenomen met Brabantse mkb-ondernemers en kennispartners.
  • Jaarlijks organiseren we 4 themabijeenkomsten en meer dan 15 werksessies om kennisuitwissling binnen en buiten het netwerk te stimuleren.
  • De LinkedIn-pagina Innovatief werkgeverschap heeft meer dan 700 volgers en een gemiddeld maandelijks bereik van 10.000 weergaven.

De communicatie en samenwerking met Connect verloopt heel open, transparant en meedenkend. Dat gaat twee kanten op: wij kunnen meedenken hoe we het platform Innovatief werkgeverschap levend kunnen houden en Connect denkt beleidsmatig mee. Een mooie synergie.

Bente Lieftink, strategisch adviseur bij Provincie Noord-Brabant

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Simone

cases

Communicatiebegeleiding en persopvolging om Zuid-Limburg bereikbaar te houden
Case

Communicatiebegeleiding en persopvolging om Zuid-Limburg bereikbaar te houden

Programmabureau Zuid-Limburg Bereikbaar

Branding- en lobbystrategie voor Regio Rivierenland
Case

Branding- en lobbystrategie voor Regio Rivierenland

Regio Rivierenland

Participatiestrategie voor herontwikkeling erfgoed Galvanitasfabriek in Oosterhout
Case

Participatiestrategie voor herontwikkeling erfgoed Galvanitasfabriek in Oosterhout

Schonck, Schul & Compagnie en BPD Ontwikkeling BV