nieuwsbericht

Oranje boven!

dinsdag 22 oktober 2019

Connect heeft een nieuwe huisstijl, hoera! We hebben de stijl van de adviesnota’s, powerpointpresentaties en communicatieplannen veranderd. Ons oranje kleurtje is wel een blijver. Niet om onze Nederlandse tak een hart onder de riem te steken omdat ze dit jaar niet mochten mee voetballen. Wel, omdat de waarden van oranje bij Connect passen. En omdat herkenbaarheid de grootste kracht is van een huisstijl. Voor welke elementen Connect koos en waarom, lees je hier.

Herkenbaarheid zorgt voor vertrouwen

We behouden dus onze oranjekleur én ons logo. Want waarom veranderen als de bijbehorende waarden zo goed bij je identiteit passen? Oranje staat voor energie, dynamiek, positiviteit, vrolijkheid, creativiteit, warmte, gezelligheid, verbinding, kracht, enthousiasme, vriendschap en openheid. Waarden waar wij ons absoluut in kunnen vinden. Deze waarden willen we dan ook blijven doortrekken in onze werking en aanpak. En via onze huisstijl ook in onze nota’s en presentaties. Bovendien behouden we zo niet alleen onze visuele identiteit en herkenbaarheid ten opzichte van andere bedrijven en organisaties, maar ook het vertrouwen.

Een mooi jasje is ook een strategische keuze

Na 8 jaar mag je al eens van huisstijl veranderen. We kozen voor een heldere en frisse structuur die vlot leest voor onze klanten. Zo voorzien we voldoende witruimte, proberen we minstens één oranje tussenniveau te gebruiken per pagina, en liefst een drietal titels in totaal. Resultaat: een scanbaar document. Als je enkel de titels leest, krijg je al een idee van de inhoud. Ook ons lettertype hebben we niet willekeurig gekozen. Helvetica Neu is aangenaam om te lezen en standaard aanwezig op elke Windows of Mac. Bovendien wil het oog ook wat. Een top-of-the-bill nota in een lelijk jasje wordt minder graag gelezen en zal mogelijk zelfs minder impact hebben.

Dé Connect-stijl

Een huisstijl zorgt er ook voor dat we niet bij elke nota moeten nadenken over de opmaak. Zo kunnen we onze tijd steken in waar we goed in zijn: advies geven. En met de vaste titelniveaus en samenvattende kaders in de huisstijl ‘dwingen’ we onze medewerkers vooral tot de specifieke Connect-schrijfstijl: vlot, bondig en scherp. In een groeiend bedrijf is dit een extra tool om eenvormigheid te creëren in onze nota’s en om onze eigenheid te bewaren.

Voor en door Connect

De nieuwe huisstijl werd door onze eigen grafische medewerkers ontwikkeld. Dat verdient een applausje!

Sanne Peeters & Sofie Moons

Regelmatig communicatietips, strategische insights en inspirerende artikels in je mailbox ontvangen?

Schrijf je dan zeker in voor onze tweewekelijkse nieuwsbrief.

Nieuws

Terugblik op de studiedag 'Omgevingscommunicatie in de praktijk: wat en hoe?'
Nieuwsbericht

Terugblik op de studiedag 'Omgevingscommunicatie in de praktijk: wat en hoe?'

Groepsfoto team Connect op grasveld
Nieuwsbericht

Dit was Connect in 2023!

Tessa Dwyer in gesprek tijdens Connectcafé 2023
Nieuwsbericht

Blik mee terug op een inspirerend Connectcafé