Positionering en communicatieadvies voor de bouw van nieuwe gebouwen

In Brussel wordt voortdurend gerenoveerd, ook binnen de vastgoedsector. Sommige gebouwen zijn verouderd, voldoen niet meer aan de huidige normen en zijn energieverslindend. Dat maakt renovatie, sloop of herbouw soms noodzakelijk. Connect helpt verschillende vastgoedontwikkelaars, zoals Immobel, BPI Real Estate en Whitewood, met de communicatie van bepaalde projecten.

Vraag

Het centrum van Brussel verandert ingrijpend, met een autovrije zone, maar ook met de renovatie en transformatie van verschillende iconische gebouwen. Maar hoe communiceer je naar omwonenden en handelaars die al jarenlang hinder ondervinden van verschillende bouwprojecten? En hoe positioneer je elk vastgoedproject ten opzichte van andere gebouwen? Dat zijn de belangrijkste vragen van BPI Real Estate, Immobel en Whitewood voor enkele van hun grote projecten in de buurt van De Brouckère. Aan Connect de opdracht om daarop een antwoord te bieden.

Aanpak

Connect was al goed op de hoogte van de situatie in Brussel dankzij eerdere projecten. We organiseerden workshops om elk project een eigen positionering te geven en het grote verhaal te schrijven. Buurtbewoners ondervinden de hinder van de werken. Het is dan ook essentieel dat zij het project begrijpen en niet het gevoel krijgen dat de ontwikkelaars hun buurt verminken. Wel willen we dat ze zien dat de projecten geïntegreerd worden binnen een ontwikkelingsplan dat overeenstemt met de plannen van de stad Brussel.

Resultaten

Tijdens de workshops konden we samen met communicatiedeskundigen, ontwikkelaars en technische teams de eigenheid van elk project identificeren. Op basis daarvan hebben we een positioneringsdocument en de kernboodschappen opgesteld, zowel voor projectcommunicatie als werfcommunicatie. Bovendien zorgden we voor de teksten voor de websites en maakten we actieplannen voor de werfcommunicatie. Tot slot beheerden wij het contact met omwonenden.

Facts & Figures 

  • We creëerden 2 websites die niet alleen gebruikt werden om te verkopen, maar ook om de buurt te informeren over de werken.
  • WhatsApp wordt gebruikt als een informatietool om nauw contact te onderhouden met de buurtbewoners.
  • Gemiddeld duren de bouwwerken tussen de 2 en 5 jaar.

Meer weten over deze case?

Neem contact op met Julie

cases

Doelgerichte partnercommunicatie voor het Centrum Huiselijk Geweld en Kindermishandeling
Case

Doelgerichte partnercommunicatie voor het Centrum Huiselijk Geweld en Kindermishandeling

Hart van Brabant

Vastgoedcommunicatie voor de Chocoladefabriek in Tongeren
Case

Vastgoedcommunicatie voor de Chocoladefabriek in Tongeren

De Chocoladefabriek

Inbreng van inwoners tijdens Bavelse wintermarkt
Case

Intensieve omgevingscommunicatie- en participatie voor gebiedsvisie Bavel

Gemeente Breda